Amennyiben nem magyar, vagy EU tagállami állampolgár kíván Magyarországon ingatlant vásárolni, úgy az illetékes kormányhivatalnak - és annak eljárásán belül az illetékes polgármesteri hivatalnak - a tulajdonszerzést engedélyeznie kell.

1. Az adásvételi szerződés kellékei

Az adásvételi szerződésnek ebben az esetben tartalmaznia kell, hogy az adásvételi szerződés érvényessége a kormányhivatal jóváhagyó határozatától függ, valamint a fizetési ütemezésnél tekintettel kell lenni arra, miszerint előfordulhat, hogy a tulajdonszerzés nem kerül jóváhagyásra, azaz irodánk a hatósági jóváhagyásig foglaló átadásán felüli más vételárrészlet megfizetését nem javasolja, illetve a foglaló is kerülhet ügyvédi letétbe.

Az adásvételi szerződésben rendelkezni kell arról, hogy a vevő a kormányhivatal előtti eljárásra is meghatalmazza az eljáró ügyvédet.

2. Az engedélyeztetési eljárás

Az engedélyeztetési eljárás megkezdéséhez az ingatlan fekvése szerint illetékes kormányhivatalhoz külön, előírt nyomtatványon szükséges beadni a kérelmet a tulajdonszerzés jóváhagyásához, melyhez csatolni szükséges a tulajdonjogot átruházó szerződés, vagy előszerződés egy eredeti példányát, magánszemélyek esetében erkölcsi bizonyítványt, hitelesített útlevélmásolatot, jogi személyek esetében pedig annak 30 napnál nem régebbi, fordításhitelesítéssel magyarra fordított cégkivonatát.

Az eljárás - mindent beleszámítva - hozzávetőlegesen  2 hónapig tart.

Az eljárás illetéke ingatlanonként 50.000,- Ft.

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Süti tájékoztató